tisdag 10 maj 2011

då börjar det

hej!
efter en del funderande bestämde jag mig för att jag ska dela med mig av alla mina galna upptåg i köket som leder för det mesta till riktigt god mat. men även berätta om alla de ätbara nyheterna jag köper med mig hem från jobbet.

så för att börja kan jag berätta om en nyhet som kommit från Fazer, nämligen en godisblandning som heter Moomin. riktigt god lite blandning o riktigt kul är att alla lakrisbitar är i form av Morran.

dagens lunch var resterna av ett experiment jag gjorde i lördags: 
färsk potatis, pesto, hallomi o grönsparris med en sallad av ruccola, körsbärstomater o salladsärtor.
en trevlig vårmiddag som skulle passa till grillat, men jag har ännu inte grillat på innegården, får göra det senare i sommar, för det är väl sommar nu?

eftersom jag tycker det tar för lång tid att koka potatis gjorde jag den lite smidigare i matlådan till jobbet idag:
pasta, pesto o hallomi med en sallad av ruccola o salladsärtor.
funkade bra i micron.

jag vill även rekomendera en av lisebergs sallader. på evert taubes värld serveras en annorlunda sallad under namnet: Fritiof Andersson sallad 
det är en couscous sallad med mandel o russin, en riktigt fullträff o en galen kombo som jag själv inte skulle kommit på.
nu ska jag slappa i soffan då jag började alldeles för tidigt i morse med en brandövning kl 7 på jobbet.

2 kommentarer:

  1. vad roligt! :) bra att få lite inspiration till matlagning, synd bara att alla matvaror inte finns i norge, får pröva när jag är på besök hemma, typ som moomingodiset :)

    SvaraRadera
  2. jag kanske kan skicka en ranson?

    SvaraRadera