onsdag 2 november 2011

nya tag med maten

På grund av att jag fått magkatarr så har jag tappat matlusten ganska mycket.
Och efter ett tag med köttbullar och potatismos, köttbullar och rotmos och soppa.
Letade jag reda på ett recept med kokt kyckling och lite nya smakar.
Idag var första gången jag använd färsk fänkål och helt underbart den luktade när man skar upp den.

Dagens rätt hämtades från lantmännens hemsida.
En pasta med kyckling, fänkål och min favoo krydda saffran.
http://lantmannen.se/recept/Nordiska-smaker-recept/Kycklinggryta-med-fankal-och-pasta/
Gott blev det och jag tyckte den var ganska enkel att göra.
Anledning att min rätt ser ut som en pure är att jag och matberedaren var lite i ofas. Jag glömde stänga av den i tid så den förvandlade purjon, löken och fänkålen till pure.
I mitt kök blev den så här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar