söndag 7 augusti 2011

redan augusti

Då var det redan augusti och en vecka av semestern var avklarad.
hunnit med en del oxå, men inte varit hemma så mkt vid datorn.

i början av veckan var jag ute på lilla brattön med karin och vi grillade på måndagskvällen.
vi åt god mat och på kvällen gav vi oss på svamparna.
de var riktigt goda men karin fick en brännblåsa på ena fingret när hon var lite för sugen.













nu i helgen har föräldrarna varit på besök och vi umgåtts hemma hos min bror m familj, många vattenkrig m hjalmar då han fick nya vattenpistoler av faster i veckan. får väl skylla mig själv.
idag tog jag vara på lite frukt från deras trädgård och gjorde en plommon- & mandelpaj.
det var en vanlig pajbotten som jag kvalade ut på bakplåtspapper så den var lättare att flytta över till formen.
smeten i pajen var mandelmassa, hackad mandel, ägg, mjöl, smör o socker. kanske inte den mest nyttiga kombon men GOTT!  sedan la jag urkärnade färska plommon ovan på. den blev goddomlig o alla tog mer än de borde så idag har vi varit extremt sega. glömde ta kort innan vi började äta men tog en bild på min tallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar